duminică, 30 septembrie 2007

Grecia


la inceputul lunii septembrie am

fost in vacanta la greci. mai precis pe insula thassos. excelent. de vis. este inca o insula pe care nu foarte multi romani au descoperit-o, curata, linistita, pe alocuri salbatica. in ciuda tuturor sfaturilor si avertizmentelor, plecam prin bulgaria. prin sofia. nu prin nova zagora-stara zagora. nu, nene, aleg sa ocolec 200 km dar sa merg pe autostrazi. ei chiar au, la un moment dat, autostrazi, nu A1, A2, ci autostrazi. un fel de DN1 intre ploiesti si comarnic, dar fara sa treaca prin sate. viteza, de croaziera. 130-140 km/h. legal 100. 60 prin unele locuri. din cauza de lucrari. au bulgari nene niste tuneluri, land tunnel, vorba lor, luminate ca pasajul marasesti si lungi cam de 3 ori pasajul unirii. din bucuresti. drumul excelent, dupa ce depasesti sofia, dar plin de gabori. sau, ma rog, politai. de fapt ei sunt pandari. adica stau la panda. stau ei cu radarele alea ale lor antice si hopa! te opresc si iti zic o viteza, asa, la oha, ca sa le dai si lor un 10 euro acolo. trecem fara probleme. multumesc pe aceata cale soferilor bulgari. la greci, alta lume. borduri de marmura....asa ca adriean e mic copil...ma rog, marmura si granitul la greci creste peste tot. efectiv peste tot. pe insula, neoficial, e drink and drive. neoficial. oficial e, vorba lui stelios, . asa ca m-am simtit bine. un mythos la 60 km, asa a fost intelegerea. faceam pe zi cam 120 km. calculati voi. bine, seara mai bagam ceva tsipuro sau, bleah!, ouzo! astea doua e mentolatele la ei. un fel de tuica de menta, dar cu menta adaugata in plus. pe insula, specialitatea lor este fructa de mare. caracatita,sepie, creveti, crabi. la gratar, la tigaie, crud, fript cu sos, fara..... si carnea de ied. totul are inclus garnitura. cartofi prajiti, aurii, multi si gustosi. noi nu am stiut si am cerut ca la city grill, cartofi prajiti separat. elio, insa, a stiut, si la el in taverna, in prima zi, ne-a adus mancarea fara cartofii comandati separat. ne-a invatat sa nu mai cerem decat la octopus cartofi, restul are 'included'. la intoarcere, am urmat acelasi drum. keramoti, kavala, kulata, sofia, ruse, giurgiu, bucuresti. la intrare in bulgaria, coada la vama. de ce nu stiu. ceea ce stiu e ca cetatenii din masinile cu numere de bulgaria treceau fara control. noi nu. asa ca stam 10 minute la coada si trecem si noi. 20 metri in tara vecina si prietena, un functionar ne trege pe dreapta. 'chitanta', zice, si dispare in spatele unui geam. eu, care aveam 'chitanta' valabila nu cobor, pun avariile si astept dupa 10 minute de intrebari interioare si exterioare (alex si elke nu stiau ce am facut, ioana imi zicea sa fiu calm) cobor la functionartata si il intreb in engleza ce vrea. de dupa geamtata imi zice in romana: "5 euro". "pentru?" zic eu. "5 euro" insista bulgartata. ma rog, il injur in romana, spre deliciul colegilor de coada, care erau in exclusivitate romani sii ii arat prbrizul, cu chitanta. o cere, o aduc, numara zilele ramase si imi zice "go". il mai injur odata, il fac labagiu pentru alex si plec. de ce nu ma lasa sa trec pe barba mea, fara sa mai stau acolo? daca vreau rovinieta, ma opresc si iau, daca am una, sau nu vreau pentru ca sunt jmeker, lasa-ma frate bulgaroi sa trec. dar, deh!, ceafa lata. merg in spatele masinilor de bulgaria. dupa audi nu ma pot tine, la ce viteza ating astia, raman si fara masina la un control. urmaresc pasaturi si mondeo. unde franeaza ei franez si eu. asa scap de 7 radare. apoi, ca desteptul, depasesc coloana in tunel si la iesire, stop, radar control. cucumber guy in mijlocul strazii. opresc pe dreapta, pun 10 euro in acte si cobor la el. "radar control, trafficna radar speed. auto documenta, please". bai frate, te relaxezi? "check document, i am in a hurry" ii zic. asta nimic. "geoooorgeeee, roman esti? limitna sase zeci, avut senta patru" ma, acuma baiatu' cam avea dreptate. pe la 160 incepusem sa franez, deci o cam mierlisem. eu stiam ca ei spun o viteza asa, cu 30-40 mai mare, ca sa iti ia banu'. ii mai spun sa mai verifice odata actele, asta se uita la aia 10 euro si rade. "ne, ne, ne, george, ne". imi arata pe o carte viteza mea: 104 km/h - 150 leva. adica 81 euro. bai prietene, asa mai stam de vorba, deci 104 aveam. buuuun. ii zic ca sunt din giurgiu, stii tu, giurgiu ruse, podul peste dunare, asta nimic. "george, doi zeci euro ok, if no, amenda radar control." bine ceafa-lata, bine. mai scot 10 euro, intinde mana dupa ei, dar eu tin puternic de ei si il intreb "next colegue, next radar control?". rade bulgaroiu si strange banii in pumn, apoi imi spune ca la un kilometru dupa al treilea tunel e radar. asa a fost. scap si de asta, apoi jur sa ma tin dupa pretenarii furaciosi de masini. ajung cu bine la giurgiu, trecem pe la parinti, apoi incalecam pe cai si plecam acasa, incantati de ce saptamana petrecusem.

deci, in concluzie, bai stoichicove, go home frate, ca sunteti mai fomisti ca militienii nostri.

Niciun comentariu: